0
Susan Elizabeth Phillips: Csillagvirág
Wynette, Texas #1
Glitter Baby, 1987
Kiadó: Victoria Kiadó, 2010
Oldal: 418
Fordító: Molnár Gabriella

A nagykorúvá válás regénye. Fleur Savagar története. Lelkiismeretlen szülők szerencsétlen gyermekének története. Fleur anyja enyhén szólva gátlástalan. Hollywood megszállottja, egy álomvilágban él, ahol a színészek az istenek. Mindent megtesz, hogy sztárok között lehessen. Fleur apja egy manipulátor, bosszúszomjas és teljesen öncélú ember. Fleur azzal járt a legjobban, hogy születésekor eltaszították maguktól, és zárdába küldték nevelkedni. Fleur szülei kisiklott életének, megszállottságuknak, vágyaiknak játékszere. Anyja tőkét kovácsol lélegzetelállító szépségéből, és fotómodell-színésznőt farag belőle. Fleur egyiket sem csinálja szívesen, viszont mindkettő lehetővé teszi anyjának, hogy minél több szép, de legfőképpen híres ember figyeljen fel rá. Fleur, aki még mindig nem bírta megemészteni kitagadottságát, az anyja kedvében akar járni és behódol egy olyan életmódnak, melyhez egyébként semmi kedve. A burokban nevelkedett lányt senki sem készítette fel a hirtelen rászakadó csillogásra. Elbűvölő szépsége kaput nyit egy játékokkal és titkokkal teli világra, mely az ártatlanságát fenyegeti. A szívét azonban még senki sem fenyegette amíg nem találkozott Jake Korandával. Jake Koranda szexis, szellemes, mégis mély érzésű. Megkeseredett, de csak annyira, hogy vérezzen érte a szívünk. A vonzó színész, aki beleegyezik, hogy Fleur játssza a főszerepet az általa írt filmben, melyben ő is szerepel, először csak üresfejű sztárpalántának tekinti Fleurt. Ám a lány több mint csillogó máz és keményebb, mint Jake hinné. 
Mit akarnak a nők? Kifelé a nyilvánosság felé a férfi érzékenységéről és az egyenjogúságról puffogtattak frázisokat, maguk között meg tessék, két intelligens nőnek ösztönember macsóktól van orgazmusa.



A Csillagvirágot még 2010-ben a könyv megjelenésekor olvastam először, de a vele kapcsolatos emlékeim beleégtek az agyamba. A jó memória átka, hogy még mindig emlékszem arra mit nem szerettem benne :( mintha tegnap lett volna... Ritka az ilyen nálam pláne Phillipsnél, ezért hanyagolnám a részletezést. Mivel már a tartalom telis-tele van spoilerrel, így nem hiszem, hogy túl sok meglepetést okoznék. 
A Csillagvirág számomra az a könyv, amiben hatalmasat csalódtam a sok jól megírt SEP könyv után. Tudom, tudom ez még a kori írói szakaszából való, így ez nem ér... meg minden, de akkor is és most is így érzem. Hirtelen felindulásból mérgemben el is adtam a regényt két éve.
Leginkább a szülők miatt nem kedveltem meg a könyvet, ebben tuti biztos vagyok. Annyira negatív az egész amit képviseltek, hogy mellettük bármennyire is szerethető Fleur és Jake személye, nekem túl sok volt Belindából! Utáltam őt is és Alexit is, a mellékszereplők pedig elvoltak a háttérben... sok vizet nem zavartak be. Egyedül a harmadik harmadtól volt olyan mit a többi regény, és azt a részt sikerült is megkedvelnem valamennyire. Kb. onnan, hogy Jake beköltözött a házba. A szokásos családtörténet, és karakterfejlődés megvolt ebben is, de legszívesebben kiradíroztam volna egyes jeleneteket a regényből. Humor is van benne itt-ott, de nem olyan sok.  
Valahogy nem vágytam a konfliktusokra, hanem inkább az utótörténetet olvastam volna, amit a többi könyveben megkapok állítólag. Mert ugye ott van a jövő nemzedéke: Meg Koranda ;) 
Fleur és Jake felnéztek, mikor a kislány befordult a ház sarkán. Elfutott egy zöld műanyag medence mellett és rájuk vetette magát dundi kis testével.
Ez az a könyv, amit bizony csak egyszer olvasósnak bélyegeztem :( Szerencsére azóta sokat fejlődött Phillips.

Megjegyzés küldése

 
Top