1
Federica Bosco: Szerelmem egy angyal
Innamorata di un angelo, 2011
Kiadó: Libri, 2013
Oldalszám: 464
Fordító: Bíró Judit

Mia tizenhat éves, cinikus, lázadó, határozott, nem fél szembenézni a kihívásokkal, amit az iskola, az osztálytársak és az elvált szülők jelentenek. Viharos a kapcsolata az anyjával, aki mindennél jobban szereti őt, viszont pasiügyekben eléggé hasznavehetetlen.
Mia, amióta az eszét tudja, egy dologra vágyik: hogy bekerüljön a londoni Royal Ballet Schoolba, a világ legnevesebb tánciskolájába. Csakhogy a felvételi vizsga kegyetlen, a tandíj pedig megfizethetetlen egy egyedülálló édesanyának. És csak hogy az élet még bonyolultabb legyen, a lány titokban őrülten szerelmes a legjobb barátnője bátyjába, Patrickba. A fiú annyira fantasztikus és különleges, hogy már-már nem is tűnik egyszerű halandónak, inkább egy angyalra hasonlít.
Mia sosem hitt abban, hogy egyszer minden álma teljesülhet. Arra pedig pláne nem készült fel, hogy amit a sors egyszer már nekiajándékozott, azt el is veheti tőle.
Egy reggel arra ébredsz, hogy kamasz lettél. Csak úgy, váratlanul, máról holnapra egy ismeretlen testében találod magad, aki kövérnek tartja magát, mindenkit utál, csak feketét hord, és idejének 84 százalékában az öngyilkosság jár a fejében.

Egyre jobban szeretek a könyvtárunkba járni, mivel mindig találok valami jó kis újdonságot. Bár ez egy ifjúsági regény, amikből már rég kinőttem, és hiába olvasgatok bele a műfaj újabb és újabb alkotásaiba, ezeddig egy sem nyerte el igazán a tetszésemet :/
Idén azonban megjelent Federica Bosco olasz írónő első magyarul kiadott műve a Libri Kiadónál!
>OLVASS BELE<

Van értelme hinni az álmaidban, ha bármikor elveszítheted őket?
Mia egy olasz anya és egy angol apa gyermeke, akinek kilenc éves kora óta az az álma, hogy egyszer ő lesz a Hattyúk tava szólótáncosa. Az elején megismerjük a családját, a kapcsolatát velük... Majd a legjobb barátnőjét Ninát, aki olyan mintha az édestestvére lenne, valamint ott a lány bátyja, a négy évvel idősebb Patrick, aki a Királyi Haditengerészet tisztje. Ő Mia titkos nagy szerelme.
A legjobb védekezés a támadás. Mia, hogy ne derüljön fény titkára, cseppet sem kímélte Patricket az évek alatt. Végül fokozatosan mégiscsak megváltozik a kapcsolatuk...
Ez a fiatal lány kicsit olyan, mint amilyen én voltam, már ami az iskolát és a barátokat illeti, no és persze a Pearl Jam-et ;) Így totálisan, teljesen megvettek engem kilóra a regénnyel. A jövőben már nem mondhatom, hogy nem szeretem a Young Adult könyveket!
Megismerünk egy bizonytalan és boldogtalan Miát, akinek két választása van: vagy a profi táncoskarrier, vagy megmaradni amatőr szinten. De ő küzdeni akar azért, hogy bekerüljön a londoni Royal Ballet Schoolba mindenáron, mivel a családnak nem telik a tandíjra. Cselekedeteivel így akarva-akaratlanul is fájdalmat okoz anyjának.
Szerettem őket együtt, és külön-külön is. Még akkor is, ha a fiú keveset szerepelt benne, és nem jött át nekem ez a 'nagy szerelem' részéről. Mia kissé gunyoros humorát sokan nem díjazzák, de én mint olvasó imádtam. Elena kárörvendése cseppet sem tetszett, megértem persze, de nem egy mintaanya. Igaz, a lánya sem egy mintagyerek. A barát Paul viszont egész jó fej lett a végére :) Nina és Carl karakterével voltak gondjaim, de érdekes lesz megfigyelni a változást, a fejleményeknek velük kapcsolatosan a következő részekben.
Olyan két álmodozó tini története ez, akiknek hol vidám és boldog egy-egy pillanatuk, hol pedig sebezhető és drámai. Nem igazán bírtam letenni... aztán megszólalt bennem a vészcsengő, és beleolvastam a végébe.
Signorina Bosco, több ilyen drámát nem kérünk! Lehet rám mondani, hogy szentimentális és álmodozó vagyok, de engem rabul ejtett, és elgondolkodtatott Mia életének ezen töredéke. Nem tudom, hogy én el tudnám-e engedni Patricket a legvégén, de majd kiderül a folytatásban, hogy Miának ez mennyire sikerül vajon. S bár tudtam merre tartanak az események, mégis megkönnyeztem. Kitartok amellett, hogy piszkos és durva húzás volt ez, amiért én igenis haragszom. A végén bebizonyosodott: az élet átkozottul rövid, ki kell hoznunk belőle mindent, amit csak tudunk, ezért is kihagyhatatlan könyv. A molyos fél csillag levonás meg Pat miatt van!
Ahogy Mia sajnos én sem vagyok türelmes alkat, így a folytatást most szeretném. Egyrészt nem értem... mi az, hogy még nem adták ki angolul? Basszus, én nem tudok olaszul, de KELL nekem a folytatás! Most. Azonnal. Mind. Mindenesetre elolvastam a következő rész összefoglalóját, és a harmadik végét is, mert hajtott a kíváncsiság. Ez egy olyan regény, amit biztosan többször is elolvasok majd a jövőben.
A bejegyzést írva eszembe jutott az egyik kedvenc fotósom Mark Olich, aki baletttáncosokról készít nagyszerű képeket, így az ő művét használtam fel lentebb.
Kedvenc idézet(ek):

Mint amikor rád szólnak, hogy a többieknek is adj a csokidból.
Ne légy önző, add oda az apukádat más gyerekeknek is!
Attól a naptól kezdve apám mintaférj és mintaapuka lett, csak éppen nem a mi családunkban.

Az én apám kábé annyira volt dinamikus, mint egy betontömb, és annyira volt önálló, mint egy hároméves gyerek.


... amikor az őseim elváltak, én is elkezdtem leveleket írni a Mikulásnak, évről évre egyre fenyegetőbb hangvételben, míg végül feladtam.

"Ő a bátyám, te pedig a húgom vagy" – közölte ünnepélyes hangon.
És amikor Patrick tiltakozni kezdett, Nina keservesen sírva fakadt, mire Patrick csak hogy megnyugtassa, végül belement a dologba.

Az irodalomból egy kukkot sem értettem, a matek bonyolultabb lett, mint Da Vinci titkos kódja, a francia megfejthetetlen ragok zagyva halmazává kuszálódott. Szívből gyűlöltem saját magamat, a gimit, a melltartókat és persze a Facebookot.

... amikor valakinek 400 év történelme helyett csak egy sötét lyuk van a fejében, reménytelen a helyzet...

Senki más nem követelt volna ilyen variációt egy tizenhat éves kamasz lánytól.
De Claire nem volt teljesen százas.

Hol lehet az Újraindítás gomb, ami visszahozza az üres és haszontalan életemet, ezúttal a reménytelen szerelem nevű extra nélkül?

... annyi negatív tapasztalatot szereztem születésem óta, hogy gyakorlatilag már semmitől nem akadtam ki.

– Elena, ez a bárányragu isteni finom – mondta Paul.
– Tényleg az – helyeseltem. – Milyen márkájú?

Paul elnevette magát, amikor meglátott. De a lesújtó pillantásomtól egyből abbahagyta a vihogást.
– Mi történt? – kérdezte.
– Egy új játékot találtunk ki a suliban: a falba verjük a fejünket, és aki áttöri, az nyer. Én nyertem!

Stresszes dolog a hírnév.

Felsóhajtottam, és felnéztem az égre. Nem csodálkoztam volna, ha egy felhőn üldögélő angyalt látok pukkadozni a röhögéstől.

... Serva me. Servabo te. Azt jelenti, hogy...
– Ments meg. És én megmentelek.



A sorozat részei:
#1 Innamorata di un angelo, 2011 - Szerelmem egy angyal
#2 Il mio Angelo Segreto, 2011 - Vigyázz rám, angyal
#3 Un amore di angelo, 2012 - Maradj velem, angyal - Várható megjelenés: 2014. szeptember 15.



Megjegyzés küldése

 
Top