3
Egy MacBride, egy MacEwan és egy MacAlpin... 
Borítómániám következő állomása ezúttal nem is annyira a "könyvek ruhája", hanem inkább a hegylakók ruhája. Engem teljesen elvarázsolnak ezek a kiltet viselő borítópasik. Így most hoztam Nektek három skót harcost, csak mert imádom a kékes-zöldes kockás anyagot (is). Egy pirost is választottam a végére, hátha lesz valaki, akinek az tetszik jobban :P

Azt tudjátok, hogy miért kockás a skót népviselet? A skót pléd és kilt legszembetűnőbb jellegzetessége a tarka kockás mintázat. A skót kockaminták különféle változatai nem önkényesek, hanem ősi hagyományok alapján egy-egy nemzetség ismertetőjelét adják. Olyasmi ez, mint a címerhasználat. A klánok tagjai tiltakozhatnak az ellen, hogy kockamintájukat, a tartant, olyanok viseljék, akik nem tartoznak - legalább leányágon - a klánba. Részlet Dr. Bélley Pál: Kíváncsiak Klubja című sorozatából
Aztán ott van a sporran, amolyan bőrből való erszényféle, mivel a kiltnek nincsenek zsebei, de aki jobban is szeretne belemélyedni Skócai rejtelmeibe, az olvassa el Szalay Tamás Lajos: Skócia – a szoknyás férfiak földjén című könyvet :) 
A mai három kiválasztott forrása ezúttal a Goodreads. A képekre kattintva nagyobb méretűek lesz mindegyik.



Allie Mackay: Must Love Kilts
A Highlander sorozat ötödik részének az amerikai Aleta Rafton az illusztrátora:



Michelle Marcos: Lessons in Loving A Laird
A Highland Knaves sorozat második részének pedig James Griffin az alkotója:



Donna Fletcher: Loved By a Warrior
A négy testvérről szóló sorozat, a The Warrior King második részének borítója
Victor Gadino mester illusztrátor alkotása:


< Előző

Megjegyzés küldése

  1. Én úgy vagyok ezekkel a kockás szoknyákkal, hogy nem tudom megszokni a látványát a férfiakon, de egy-egy guszta példányon szívesen elnézegetem :P

    VálaszTörlés
  2. Nekem sem tetszik mindegyik :) de a szemem már eléggé hozzászokott a látványukhoz :P

    VálaszTörlés
  3. :D:D:D Na jó, az enyém is kezdi már megszokni! Igaz épp most írtam egy posztot Jennifer Ashley 2. könyvéről, amiben nyavalygok egy sort a szoknyák felett, de annyit beszélek, írok és olvasok már róluk mostanában, hogy tényleg kezdem megszokni. :D

    VálaszTörlés

 
Top