2
Neil Gaiman: Coraline 
Coraline, 2002
Kiadó: Agave, 2009
Oldal: 144
Fordító: Pék Zoltán

Coraline családjának új lakásában huszonegy ablak és tizennégy ajtó van. Tizenhárom ajtó nyílik és csukódik. A tizennegyedik zárva van, mögötte csak egy téglafal, amíg egy nap Coraline ki nem nyitja, és egy átjárót nem talál egy másik házba, amely a sajátjuk mása. Csak mégis más… 

Eleinte a másik lakásban minden csodás. Jobb a kaja. A játékdobozban felhúzható angyal van, amely körbe-körbe repül a szobában, a könyvek képei mozognak, a dinoszaurusz-koponya csattogtatja a fogát. És van itt Coraline-nak másik anyja és másik apja is, akik azt akarják, hogy velük maradjon. Legyen az ő kislányuk. Meg akarják változtatni, és többé el nem engedni. Ebben a lakásban a tükör mögött még más gyerekek is csapdába estek. Coraline az egyetlen reményük. Be kell vetnie minden ravaszságát, hogy megmentse az elveszett gyerekeket, a szüleit és saját, normális életét.
A tündérmesék nagyon is igazak: nemcsak mert
arra tanítanak, hogy sárkányok igenis vannak, hanem mert
arra tanítanak, hogy a sárkányokat le lehet győzni.
G. K. Chesterton


Ez volt az első Neil Gaiman regényem :) Eddig csak a Csillagporból készített filmet láttam, ami nagyon is tetszett. Gondoltam ideje lenne végre a könyveit is elővenni ...A molyos értékeléseket nézve rengeteg rajongója van mind Neil Gaimannak, mind Coraline-nak. Nem tudom ez mennyire köthető össze a regényeiből készült filmekhez... de célom volt, hogy kiderítem.
Alapból ez egy felnőtteknek szóló mese,  igaz rendkívül rövidke könyv, gyerekeknek mégsem ajánlanám. Bár a főszereplő Coraline még gyerek, de a történetben előforduló gombszemeket elsőre inkább egy rémálommal kötöm össze, nem pedig egy aranyos játékbabával, vagy egyebekkel. Sosem szerettem az ilyen szemeket. 
Ez a másik világ olyan hátborzongatóan kezdett kicsit Alma felé elkanyarodni :) Az 'Alma' egy 5 perces rövidfilm, ahol egy kislány szintén egy másik világ rabja lesz gyermeki vágyai miatt.
Coraline-nal ugyanez a helyzet, egyszer csak az ajtóból eltűnnek a téglák, mintha sose lettek volna ott, és belép rajta...
Coraline az ablakhoz ment és nézte az esőt. Nem az a fajta eső volt, amelyikbe ki lehet menni, hanem a másik: az a fajta, amelyik leveti magát az égből, és placcsanva ér földet. Olyan eső volt, amely nem lacafacázik, és ezt most éppen azzal bizonyította, hogy a kertet igyekezett sáros-vizes grízes tésztává locskolni.
Aranyos történet, az alapötlet is jó, de én ennél a sokkal részletesebben megírt regényeket, történeteket kedvelem. Gaiman stílusa is kicsit idegen tőlem. Persze, ez nem vette el a kedvem a többi könyvétől, mert A temető könyvére nagyon kíváncsi vagyok. No és ott van még a Csillagpor és a Sosehol is, amiket szintén szeretnék elolvasni a közeljövőben.
– Te ki vagy? – kérdezte Coraline.
– A másik anyukád – felelte a nő. – Szólj a másik apukádnak, hogy kész az ebéd.

A könyv után jöjjön a mese... vagyis jönne ha gombszem fóbiámon túl tudnék lépni :D Így nem hiszem, hogy a Coraline és a titkos ajtó 2009-ben bemutatott mesét valaha is megnézem... legyen az bármennyire is jó. Pedig a Tim Burton meséket, filmeket nagyon szeretem, ám Selick munkája továbbra is kispadon marad nálam.

Megjegyzés küldése

  1. Még én sem olvastam Gaiman könyveit, de nem hiszem, hogy hozzám is közel állna. A film milyen? Még azt sem néztem...

    VálaszTörlés
  2. A Csillagport nem láttad? Sürgősen nézd meg! :)))

    Aranyos volt ez a könyv tényleg, de olyan rövid, hogy sokat nem nagyon tudtam róla írni :/

    VálaszTörlés

 
Top