1
Maggie Stiefvater: Borzongás 
Mercy Falls #1
Shiver, 2009
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó, 2012
Oldal: 326
Fordító: Gazdag Tímea

A hideg - Grace évek óta figyelte a házuk mögötti erdőben élő farkasokat. Egy sárga szemű farkas - az ő farkasa - visszanéz rá. Nagyon ismerős, de nem tudja, miért.
A forróság - Sam két életet élt. Farkasként néma társa a lánynak, akit szeret. Aztán egy rövid ideig minden évben emberként, aki nem meri megszólítani Grace-t… Egészen mostanáig.
A borzongás - Grace és Sam számára a szerelem mindig távoli volt. De amikor már kimondták, nem takargathatták tovább. Samnek küzdenie kell, hogy ember maradjon - és Grace harcol, hogy megtartsa a fiút - még ha ez a múlt sebeit, a jelen törékenységét és a képtelen jövőt jelenti is…

The Golden Woods


Apa felém emelte a kávéskannát:
– Kérsz egy kicsit?
Odatartottam a markomat:
– Csak öntsd ide. Megmosom benne az arcomat.

Nem igazán vagyok képben a mai young adult irodalommal kapcsolatosan, ezt sosem titkoltam. Az én ifsági korszakom teljesen más könyvek köl forgott. 
Talán csak párat olvastam eddig ezek közül, mint pl.: az Alkonyatot, az Incarceront, meg a Szellemlányt. Az első kettő a határozottan nem szívlelt kategóriába tartozik nálam. Viszont Charlotte és Scarlet mellé azért csak-csak betársult most Grace és Sam is, mert őket is megkedveltem. Aminek örülök, mert ez azt jelenti, hogy nem vagyok reménytelen eset...  
Bár voltak benne negatív karakterek, ítélkezni még nem szeretnék, mert nem tudom mit hoz a folytatás.
- Mit esztek? 
- Kölyöknyuszikat - feleltem. Grace szeme összeszűkült, hát rávigyorogtam. - Felnőtt nyuszikat is. Esélyegyenlőségre törekszem a nyuszievésben.
Under the Northern Lights


Ami megragadott benne, az a két tizenéves első szerelme. Bevallom kicsit nosztalgiáztam is közben. Azonban az emberi agy néha nagyon nagy furcsaságokat művel. 
Az enyém legalábbis ... értem ezt arra, hogy olvasás közben minden Mercy Fallst átkereszteltem Mystic Falls-ra. 
Ha ez nem lenne elég, akkor ráadásként az egész várost beültettem az Alkonyat film díszletébe egy kis téli Twin Peaks-el vegyítve. Hiszen a cselekmény nagyrészt Grace házában, és az erdőben zajlott. Kisebb jelenetek voltak az iskolában és egy-két másodlagos helyszínen.
Te vagy a második bőröm
nyaraim-teleim-őszöm
Kikelet átkelni érted
s e veszteség csodaszép, érzed?
Még messze nem tudok mindent a történetről, de olyan jól megírt regény, amit könnyedén el lehet olvasni pár óra alatt. A Hősnők viadala útján jutott el hozzám Stiefvater meséje, amivel kapcsolatosan itt olvasható egy nagyon jó kis összefoglaló bejegyzés :) Szerintem mindet elmond a történetről és a szereplőkről. Remélem, hogy a folytatásra is lesz időm hamarosan...

Megjegyzés küldése

 
Top