0
Kétféle könyv létezik, kétféle irodalom. Az egyik, amelyiket olvasni kell, a másik, amelyik olvastatja magát. Az egyik könyv, amelyik letehetetlen, a másik, amelyik letehető, sőt, felvehető (habár kinek van kedve felvenni egy olyan könyvet, amelyik letehető?). Letehetetlen könyveket akarunk olvasni, mert nem akarunk olvasni. Olyan könyveket keresünk, amelyek olvastatják magukat, vagyis szinte nem is kell olvasni őket. Nem kívánnak tőlünk semmiféle szellemi - értelmi, lelki, képzeleti - erőfeszítést, munkát, gyötrelmet, ellenben gondtalan percekkel, érzéki izgalommal, paradicsomi gyönyörökkel kecsegtetnek. Kéjutazást ígérnek, nem munkát. Varázsszőnyegként vesznek lapjaikra, hogy megszabadítsanak önmagunktól, saját világunktól és életünktől és az édes-édes semmibe röpítsenek.
(részlet a Népszabadság honlapjáról)
Eltelt több mint egy év, amióta abbahagytam a blogolást. Elszállt az ihlet, meg ugye jöttek a vizsgák... időm sem volt foglalkozni vele. Amikor meg újrakezdtem volna ősszel, sajnos bizonyos megoldhatatlan kódhibák miatt törölnöm kellett. Lassan kezdem visszanyerni a hitem a könyvekben, ami részben annak is köszönhető, hogy elkezdtem angolul olvasni. Felemelő élmény számomra ahogyan lassan, fokozatosan egyre többet értek meg a szövegekből, ami nem kis szó (!) mert német tagozatos voltam (persze utáltam, de más nem volt) és még ma is keverek néhány kifejezést, DE célul tűztem ki, hogy kiseprem a fejemből őket :)))

Tavasszal, mint nagy J.D. Robb rajongó elindítottam egy sorozatblogot, ami ide kattintva megtekinthető :)


Mivel nem nagyon szeretnék belekeverni ott más könyveket, a molyon meg néha nem írhatom le teljesen amit gondolok... ezért létrehoztam egy minimalista/kiegészítő blogot. Nem akarok semmit sem túlzásba vinni. Tanultam ám a hibáimból az elmúlt évek alatt (tempyblogja / tempyrealm) ezért tényleg csak kis mértékben lesznek bejegyzéseim itten.

Amit érdemes tudni rólam az az, hogy a 'Magnolia' az eredeti nevem anagrammája, vagyis csak egy része, de nagyon megszerettem. Sorozatfanatikus vagyok, mind a könyveket, mind az amerikai/kanadai/angol tv-sorozatokat illetően :)


Gombóc Artúr módjára falom a csokoládét, valamint közel tíz éve NFL rajongó vagyok: Go Patriots! Zene jöhet bármi ami rock, de az örök Nr1. a 3 Doors Down. Tehát ha valaki meg szeretne lepni egy koncertjeggyel ne fogja vissza magát... 


A 'Contact' fülön megtalálható az e-mail címem, ha levelet szeretnél küldeni nekem :) minden más bolondság ügyében pedig itt.


Next
Újabb bejegyzés
Previous
This is the last post.

Megjegyzés küldése

 
Top