4
Ha olvasol, táplálkozol. (Török közmondás)
Már egy jó ideje adós vagyok ezzel a bejegyzéssel :) 
Kristine Kérdezz-felelek kihívásáról/játékáról van szó, amit most végre be tudtam fejezni. Bár a kérdések egyszerűnek tűnnek, helyes választ adni rájuk (nekem legalábbis) korántsem olyan könnyű ... mit is képzeltem én eszement...

1. Miért fontos neked az olvasás?
Azért szeretek olvasni, mert teljesen kikapcsol ;) 
Na jó, komolyan, olyan nekem az olvasás, mint az oxigén, nem tudok meglenni nélküle. Ilyenkor elmenekülök az én kis fantáziavilágomba, onnan pedig aztán már nem robbanthat ki semmi... de tényleg semmi :) A könyvek olvasása felfedezőút számomra ismeretlen országok- ba, világokba, ahol szívesen élnék, de sosem fogok ...



2. Mitől más az a világ, amelyben olvasás közben vagy, és a valóság? (állíts össze 5 könyvet ehhez a kérdéshez)
Szeretem a történelmi regényeket, leginkább azokat, amelyek az 1800-as években játszódnak Skóciában vagy Londonban, ezek nagyon közel állnak a szívemhez. 
Szívesen éltem volna abban a korban, persze csak bizonyos feltételekkel ;) Mint például Quinn és Garwood regényei. 
Ott vannak Kenyon Sötét Vadászai, akik Istenekkel és egyéb lényekkel csapnak össze... vagy Ward Testvérisége, akik teljesen rabul ejtettek, és nem kellett hozzá semmi varázslat.
Robb Halálos sorozata a jövőben játszódik, egy nagyon is hihető és számomra könnyen el- képzelhető jövőben (2060-as évek)... szeretném, ha ilyen lenne, bár én azt már úgysem élem meg... 
Cole Halhatatlan sorozatában minden különleges és természetfeletti lény megfordul. A nagy kedvenceim a valkűrök lettek... Tehát, mitől más? Részben ezektől... :D

3. Mi az, ami nagyon különleges a kedvenceidben? (5 könyv) 

Itt sem ragaszkodnék egy-egy könyvhöz, ha nem baj :)
Roberts: Quinn testvérek - nem kérdés, hogy Seth talán a legkülönlegesebb kisgyerek, akivel valaha is találkoztam a könyvekben. Seth nagyon hosszú utat tesz meg a sorozatban... végre otthonra talál a nehéz gyerekkora után, ahol 3 szintén hasonló sorsot megélt férfi együttes erővel próbálja megmenti, és igazi otthon teremtenek neki. Olykor hibáznak, de mindenkinek példaértékű lehet a Quinn család összefogása.
Robb: Halálos sorozata - leginkább Eve karakterével fogott meg, az akaratával, erős egyéni-ségével, hogy képes volt túltenni magát a múlt árnyain és felépített magának egy jobb jövőt. Bár nagyon tartózkodó az emberekkel kapcsolatosan, az éleslátásával, a nyers modorával, a munkája iránt érzett elhivatottságával igazi kedvencem lett örökre. Roarke-ot már meg sem merem említeni... :P
Ward: Megbosszult szerető - a Tiszteletes már az első megjelenésekor felkeltette az érdeklő-désemet, aztán egyre jobban megkedveltem Rehv karakterét. Most ő nálam a kedvencek kedvence (Lassiter nagyon ott van a közelében, hetek kérdése és nagy valószínűséggel csere is lesz eme fronton). Hogy mi olyan különleges benne? Egyszerűen nem lehet nem szeretni ;) ő tipikusan az az eset, akitől mindenki fél, mert sötétség veszi körül, közben pedig hatalmas szíve van.
Kenyon: Acheron - Ash jött, látott és győzött... ide regényt tudnék írni róla, de mivel magyar- ul még nem jelent meg, és az angolt nem akarom szétspoilerezni, így nem kaptok semmit ;) Őszintén! Van olyan, akinél nem ő az első számú kedvenc, miután elolvasta a történetét? :D

4. Őszinte vélemény az e-book-ról!
Nagyszerű találmány, mégis a papírkönyv az igazi :)

5. Szoktad másoknak ajánlani az olvasott könyveid? Melyiket? Ha a tiéd, kölcsön is adod?
Igen, előfordult már ;) de leginkább csak a kedvenceimet.
Amíg nem lesz rossz élményem a kölcsönkönyvekkel kapcsolatosan, addig szívesen adok mindent amim van ... szerencsére én is kapok könyveket kedves emberektől :) ez szerintem oda-vissza működik.
 

6. Amikor egy könyvről olvasol véleményt, mi az amiről szerinted fontos, hogy írjanak? Vagy amiről neked fontos, hogy írj. (borító, szereplők, érzelmek, spoiler, idézetek, vagy valami más) 
Elolvasok én mindent az adott könyvekről, legyen az pozitív vagy negatív ;) többségében nagyon jókat tudok mosolyogni rajtuk.
Szeretem ha vannak a bejegyzésben: 
- idézetek, mert abból is már sok minden kiderülhet számomra a regényről, 
- a képek figyelemfelkeltők lehetnek, bár nem feltétlen szükségesek,  én mégis előszeretettel használom őket,
- a könyvborítókat szívesen nézegetem, legyen az bármelyik ország kiadása... van egy ilyen mániám ;) soha nem elég,
- a spoileres részeket kihagyom általában, de ez nagyban a könyvtől is függ...  amennyiben tudom, hogy a könyvet a közeljövőben nem veszem meg, akkor végigolvasom a bejegyzést ;)
- a legfontosabb, hogy tényleg az őszinte vélemény legyen leírva (igaz ezt nem lehet ellen-őrizni), de például egy recenziós könyv esetén ne magasztaljuk, ha többször félreraktuk azt a könyvet.  

7. Valami régi, valami új, és valami kék! (igen molyos kihívásból van az ötlet, tehát 3 könyv ami erről eszedbe jut)

valami régi,
valami új: Papíron príma - Waverly Bryson (félre)sikerült kalandjai/Maria Murnane, happoltam a Rukkola.hun, már ezért megérte regisztrálni...
valami kék.

8. Szoktál olvasás közben nevetni, kuncogni, esetleg gurulsz a nevetéstől? Ha igen, melyik 3 könyv volt az? 

A mostanában olvasott könyvek közül válogattam ide. Nagyon szeretem, ha a szereplők keresztbe tesznek egymásnak, ami érdekes szituációkat tud eredményezni :)
→ Például a nemrég olvasott 'Zsák a foltját' igazi texasi komédia volt, nagyon vidám perceket okozott ;) 
→ vagy A betörő, aki parókát viselt, az első Lawrence Block regényem,
→ végül nem szabad elfelejtkezni A hamis partnerről... annyi vicces jelentet van benne, mint három másik könyvben együttvéve.
 
9. 5 szereplőt kérek, akit szívesen megrugdostál volna! És miért?
Lash - Fekete Tőr Testvériség/J.R.Ward: egyszerűen nem bírom az a beképzelt fejét.
Magdalena Percell - Halálos tisztaság/J.D. Robb: azt a ribancot úgy megtéptem volna... amit az művelt.
Artemis - Dark Hunter/Sherrilyn Kenyon: szép szavakkal nem tudom leírni, mit is gondolok róla... bár köztudott, hogy mindig kellenek negatív karakterek is a legjobb könyvebe.
→ Bella - Twilight/Stephenie Meyer: az Alkonyatban sem bírtam, de aztán a film miatt még inkább megutáltam, tudom a színésznőnek nincs köze a könyvhöz, de nekem a kettő annyira egyet jelent már... nem is folytattam egyiket sem.
Misi Mókus - Misi Mókus kalandjai/Tersánszky Józsi Jenő: míg másoknak a szörnyek és egyebek voltak a mumusai gyermekkorában, nekem Misi Mókus. Azóta is irtózom tőle :( A könyv a polc legeldugottabb sarkában van valamerre.

10. Horror, romantika, krimi, fantasy, sci-fi? Esetleg mind?
A horrort nem szeretem rossz emlékek miatt. Túl korán akadt a kezembe 'Carrie' Stephen King könyve, és az nagyon betett nekem tizenévesen... Sci-fi még talán-talán belefér. 
Romantikus-, fantasy-, krimi és egyéb regények jöhetnek minden mennyiségben.

11. 3 olyan könyvről kérek bejegyzést/értékelést, aminek szerinted szép a borítója, és van valami köze is a történethez

Hmmm... csak hármat? :)))
The Many Sins of Lord Cameron/Jennifer Ashley: Cam történet is van olyan jó, mint a borító (skót romantikus történetek).
→ Halálos látomás/J.D. Robb: nagyon tetszik az új Piatkus borító. A történet a Central Parkban kezdődik, és ez a rész különösen izgalmas több szempontból is ;) de erről többet nem árulhatók el, tessék elolvasni!
  Szellemlány/Tonya Hurley: a családban egyből a 'koporsós könyv' elnevezést kapta abban a pillanatban, ahogy kibontottam a csomagot. Nagyon tetszik, hogy valami egészen egyedire törekedtek. Valamint, hogy a Pongrác is megtartotta az eredetit az plusz pontot ér. Igaz, eddig még csak az első rész olvastam, de nagyon megszerettem Charlotte karakterét. Egyszer biztos folytatni fogom.


12. Idegennyelvű: elolvasod magyarul is, ha kiadják? Ha igen, miért? 

Leginkább azért kezdtem el angolul olvasni, mert a kiszemelt könyvecskéimet nem adják ki magyarul, így ez nem nagyon fordul még elő... De ha lesz ilyen akkor igen, szívesen elolvasom majd, mert nem vagyok perfekt angolból, és hajt a kíváncsiság is.

13. 1 könyv amit péntek 13-án fejezel, vagy kezded, vagy ami péntek 13-án játszódik, vagy csak megemlítik benne. Linkelj ide egy bejegyzést, amint kész. :)

Kelta mítoszok és legendák/James MacKillop
Olvasás: 2012. január 13. 2012. január 30. Ekkor már sajna nem blogoztam, és még nem kezdtem újra :) 
Érdekes olvasmány a kelta legendák világáról, az ír irodalomról... Sokáig tartott, mert a kislexikont elég sokszor kellett használnom :( de voltak benne érdekességek amiért megérte, mégis valahogy másra számítottam...

*bónusz kérdés: 
14. Te teszel fel nekem egy kérdést! :)
Melyik az a könyv, amit nagyon szeretnél megfilmesítve látni, és kik lennének a szereplői?

Megjegyzés küldése

  1. Tudod, végig bólogattam a válaszaid olvasása közben, plusz alig tudom elhinni, hogy ennyire hasonló az ízlésünk könyvek terén. :)
    Na persze amikor megláttam a kérdésed, hát, hmm, a fejem az asztalra bukott és nagyot csattant. Visszakaptam, mert neked is nehéz volt válaszolni, hm, hát nekem sem egyszerű :P. A választ megkapod a holnapi nap folyamán. :)))
    Köszi a válaszokat!!!!! :) Mindenben igazad van! :) Mentem molyra zöldíteni. :)

    VálaszTörlés
  2. Már azon a szinten voltam, hogy kész, én ezt feladom :) lehet, kicsit túlkomplikáltam, de szerettem volna a megfelelő válaszokat adni :D
    A kérdésre meg ráérsz válaszolni :)

    VálaszTörlés
  3. Válaszom, kicsit megkésve! :D
    Ward Fekete tőr testvériség sorozatát naaaaaaaaagyon szívesen megnézném filmen, mondjuk ez az egyik sorozat, ahol nagyon szeretem nézni a You Tube-on lévő fan videókat is. de én nem tudok egy színészt sem a karakterekhez csatolni, ők csak a fejemben léteznek, és nagyon szeretem őket, úgy ahogyan elképzeltem. :D jajj, most megint újraolvasnám! XD

    VálaszTörlés
  4. Köszi a választ :)
    Én pont, hogy nem szeretnék ebből filmet, mert azt csak elrontanák :D inkább csak álmodozzunk róluk!

    VálaszTörlés

 
Top