2

Shannon Lee Alexander: Love and Other Unknown Variables 

>FÜLSZÖVEG

Ez a poszt lassan kiérdemelné a 'Leghosszadalmasabban megírt bejegyzés' címet. Na nem azért mert olyan terjedelmes lenne, hanem mert még októberben olvastam el a regényt és azóta is piszkozatként "lógott a levegőben". :)
Mivel mindenképpen szerettem volna közzétenni, így a már megírtakat inkább nem töröltem, sajnos a géphiány még erősen érződik a napjaimban.

Ez a könyv sem volt konkrétan a terveim közt, hanem egy nap az angol blogos frissek közt csak úgy megjelent, majd a tartalmat elolvasva le is csaptam rá azon nyomban.
Be is zúzott rendesen, elsőnek a borító, majd maga a történet, amire mindjárt rá is térek.

Charlie Hansonnak, a matematika és tudományos zseninek világos elképzelése van a jövőjéről, minden vágya bekerülni az MIT-re, hogy elkerülhetetlenül felfedezze a világegyetem legnagyobb megválaszolatlan kérdéseire a megoldásokat. Végzős évének kezdetén azonban az élet egy új irányt jelöl ki neki a Brightonon, amikor is a fánkosnál megérint egy tetoválást egy ismeretlen lány nyakán, aki ezt persze cseppet sem fogadja kitörő lelkesedéssel. Ezek után minden gondolatát a szép idegen tölti ki. 
Charlotte Finch új a városban, ahová nővérével költözik. Gyorsan összebarátkozik Becca Hansonnal, akivel közösen dolgoznak egy iskolai feladaton, így mindennapos vendég lesz az otthonukban, megváltoztatva Charlie eddigi gondolkodásmódját és életét.

It’s a symbol—infinity. There’s a cursive word included in the bottom of one of the loops, but I can’t read it because one of the girl’s short curls is in the way. Before I realize what I’m doing, I sweep away the hair at the nape of her neck. She shudders and spins around so fast that my hand is still midair.

Érezte már valamelyikőtök is olvasás közben, hogy megszakad a szíve? Az enyém nagyon jó úton halad afelé!

Shannon Lee Alexander debütáló regénye a Szerelem és egyéb ismeretlen változók egy igazán felejthetetlen első szerelmes ifjúsági dráma. Olvasás közben elég sok szórakoztató jelenettel ajándékozz meg minket, amellett hogy az élet kiszámíthatatlanságával és egyik legnagyobb csöndes szörnyetegével szembesít bennünket. Ha röviden kellene összefoglalnom az egészet, akkor a szívmelengető és a szívfacsaró szavak jutnak hirtelen eszembe.


A továbbiakban csak saját felelősségedre olvasd a bejegyzést!


A történet lassan indult be, de megéri belekezdeni. Különlegessége, hogy végig a fiú szemszögéből íródott. Mindkét Charlie érdekes karakter, akik imádnivalóak a maguk ártatlanságával. Ez egy igazán nem mindennapi regény.

Sok könyvet olvastam már ahol az egyik-másik szereplő beteg volt, de aztán szerencsére felgyógyultak valamilyen úton módon. Alexander azonban nem bánik ilyen kegyesen a szereplőjével, és olvasva ezt a regényt - pláne mikor lassan kiderül milyen betegsége is van a lánynak -, a vége adott volt. Bár rettentő nagy szomorúságot hordoz magában a történet, az ilyen élmények miatt mint amit ez a könyv nyújtott nekem, sose bánom ha ismeretlen írókkal hoz össze a sors.

A regénynek négy fontosabb karaktere van még a főszereplőkön kívül: Becca (Charlie húga), Greta (Charlie legjobb barátja), James (Greta barátja, Charlie haverja), valamint Jo (Charlotte nővére).
Szereplők tekintetében szerencsére nincs túlbonyolítva, így volt tökéletes. Szinte csak a két fiatalról szólt, más nem vonta el a figyelmet, én mégis kicsit sajnáltam, hogy nem kaptunk többet Charlotte és Becca közös jeleneteiből, hiszen Becca egy eléggé antiszociális lény. Érdekes lett volna jobban belelesni kettőjük kialakulóban lévő barátságába.

Olvasás közben eleinte nem értettem egyet Charlotte döntéseivel, hiszen mit tudhat egy tizenéves? De egy ilyen helyzetben azt hiszem végül én is hasonlóképpen döntöttem volna. Charlottenak ugyanis agydaganata van, nem kezelteti tovább magát, hanem inkább élvezi az életet... aztán találkozik a Hanson testvérekkel, akik végre nem szánalommal tekintenek rá. Valamilyen szinten a lány boldogsága egy szép befejezést is ad a történetnek.
Cseppet sem bántam meg hogy elolvastam, még akkor sem, hogy a végén darabokra tört a szívem, néhol már könnyfátyolon keresztül olvastam, de beletörődtem végül az elkerülhetetlenbe: vége lett a könyvnek.

Sokan hasonlítják John Green regényéhez. Erről nyilatkozni nem tudok, nem olvastam és a filmet sem láttam. Olvastam értékeléseket róla, és azok alapján nem nagyon értem miért is említik egy lapon vele... Ha már hasonlítani kell én azt mondom, olyan mintha Nicholas Sparks: A leghosszabb út című könyvét keresztezném a Jessica Park: Szeretni bolondulásáig regényével.

Nálam ez a regény tavaly bekerült a top kedvencek közé. Azt kívánom, bárcsak megint fiatal lehetnék, mivel én is szeretnék egy Charlie Hansont magamnak.
Imádtam a könyvet, és reménykedem, hogy a jövőben még találkozom mindkét Hansen testvérrel valamilyen úton-módon egy-egy másik Alexander regényben.

 Charlie és Jo:
“Charlie.”
She blinks.
“You can call me Charlie.”
“No. That’s my sister’s name and it would be weird if I had to call her boyfriend by the same name, so I’m going to continue to call you Mr. Hanson.”
“How about Jack?”
Her brows tick up with surprise.
“It’s short for jackass.”
Képek forrása: Entangled tumblr, Shannon Lee Alexander blog


Shannon Lee Alexander:
Blog  |  Facebook  |  Twitter  |  Goodreads
 
post signature

Megjegyzés küldése

 
Top