0
Kresley Cole: Szeress, ha tudsz!
MacCarrick fivérek #3
If You Deceive, 2007
Kiadó: Ulpius-ház, 2013
Oldal: 474
Fordító: Radnóti Aliz


Égető bosszúvágy…
Ethan MacCarrick lélegzetelállítóan jóképű fiatalember volt, míg egy befolyásos nemes ember parancsára brutálisan össze nem verték. Az arcát örökre elcsúfították egy olyan bűn miatt, amit el sem követett. Ethan könyörtelenül bosszút állt. Tönkretette és száműzetésbe kényszerítette elcsúfítóját. Az elégtétel azonban nem töltötte el megnyugvással. Tíz évvel később egy talpraesett, titokzatos szépség bűvölte el a férfit. A gyönyörű hölgy nem más, mint egykori ellenségének a lánya. Eljött végre az igazi bosszú pillanata. Ethan pontosan erre vágyott. Házasság ígéretével elcsábítja a fiatal nőt, hogy azután egyszerűen félredobja.

Ethan, a vadász:
          A tekintetét egy pillanatra sem vette volna le a szőke hölgyről.

Befejeztem egy sorozatot! Jippijájé. Igaz, csaknem kerek négy évembe telt, de akkor is, legalább egy kipipálva! Rajongok Kresley Cole könyveiért, de hatalmas lemaradásban vagyok a Halhatatlanokkal :( Ám most hogy ezt befejeztem, ideje lesz azt is célba vennem.

Ethan, a félelmetes:
          Sokan csupán egyetlen pillantást vetettek a férfira, és máris futni kezdtek.

Ahogy haladtam az előző részekkel, egyre jobban élveztem a MacCarrick testvérek történeteit. Sajnos Courtland részét erős közepesnek találtam, de ez sem szegte kedvem. Igaz, hogy rendkívül érdekes volt a kitérő Andorrában, az én szívem mégis északra húzott Anglia és Skócia felé.
Az eredmény végül az lett, hogy Hugh és Ethan már-már nyerők lettek a Kedvenc skótjaim díj  elnevezésre. Mondhatnám, hogy ez volt a legjobb rész a három közül, de mindenkinek meglesz a maga kedvence, és ahhoz fog ragaszkodni :)

Ethan, a gyilkos:
          – ... Golyót röpítettem a fejébe – felelte a férfi, és nagyot villant a tekintete, ahogy azt nézte, hogyan reagál bejelentésére a lány.

Ethan Ross MacCarrick, a MacCarrick klán feje, Kavanagh Nyolcadik Earlje. Története már az előző regényekben elkezdődött, amikor szemet vetett Maddy-re, Jane egyik barátnője azon a bizony álarcosbálon, ahova úrihölgyek be sem tehetnék a lábukat. Akkor és ott, még nem sejtette a férfi, hogy ki is valójában a lány, mennyire fogja ez megváltoztatni a további sorsát. Ethan fiatalabb éveiben nagy szoknyabolond volt, élezte az életet, míg egy nap egy férjes asszonnyal megbeszélt találkozója rosszul végződik. Így a Skót szíve megkeményedett, és gyökeresen megváltozott az élete. A léha ifjúból pedig hivatásos gyilkos lett.

Maddy, a zsebtolvaj:
          Dehogy loptam el! Esküszöm! Ne tegyünk már úgy, mintha a dolgok nem szoktak volna csak úgy belepottyanni a zsebünkbe!

Madeleine Van Rowen, besurranó tolvaj és szélhámos. Ismeri Párizs legsötétebb oldalát, minden nap számtalan döntést kell meghoznia a túlélés érdekében. Próbál életben maradni egy olyan közösségben, amit londoni barátai még csak nem is ismerhetnek.
Bár a regény Anglia és Skócia mellett túlnyomórészt Párizs legszegényebb negyedében játszódott, én így is élveztem. Maddy ott él mióta elárvult, majd férjkeresés reményében elutazik Londonba. Nem teljesen úgy alakulnak az események ahogyan tervezte, és a férfival való találkozás után inkább hazautazik. Ethan azonban követi őt otthonába.

Maddy, a szenvedélyes:
          ...egészen egyszerűen úgy érezte, hogy meg kell csókolnia az ismeretlent.

Maddy az a női alak, akit nagyon, de nagyon tudok szeretni. Ha megkérdeznék melyik könyves hősnő lennék, ő is ott szerepelne a lista elején. Nem egy úri kisasszony, aki csak bálokba jár, hogy férjet fogjon magának, hanem egy kis szélhámost, aki trükkökkel, de megszerzi magának amit akar. Tetszett, ahogy el-elcsent dolgokat a férfi társaságában, ahogy átlátott a férfi mesterkedésein.
Ők ketten azok a karakterek, akikért én végtelenül tudok rajongani, még úgy is, hogy a könyvnek vannak hibái. Történetileg roppant mód tetszett, de néha annyira szókimondó, szinte közhelyes volt a fogalmazás, ami szerintem egyáltalán nem illett a szövegkörnyezetbe, ebbe az adott történelmi korszakba. Fordítói hiba volt vagy sem, a végén az értékelésnél szerencsére nem ez döntött. 

Maddy, a szókimondó:
          Le merném fogadni, hogy önt mélységesen felháborította az, hogy olyan csapnivaló szeretőnek találtam.

Ez a sebhelyes arcú, magának való skót, a testvérek legidősebbje lett a kedvencem a MacCarrick klánban, még úgy is, hogy folyamatos belső harcot vívott magában, és néha már a falhoz csaptam volna a könyvet. Végre megtudjuk, hogyan is szerezte az arcát csúfító heget, és persze a babona is újfent szerepet kap a regényben.
Számomra nem volt unalmas, mert egy igazán jó páros történetét olvashattam, amit csak ajánlani tudok azoknak, aki szereti a történelmi romantikusokat, és az érzéki jeleneteket. Bizony, kicsit szenvedélyesebb ;) Extraként a végén még olvashatunk egy parányit a MacCarrick család pár évvel későbbi idilljéből is. Vágjatok bele, megéri!
Több mint két hetet ültem a bejegyzésen az év végi hajtás miatt, de sikerült befejeztem....

A sorozat részei:
#1 If You Dare, 2005 - Szeress, ha akarsz! - Courtland MacCarrick & Annalia Llorente
#2 If You Desire, 2007 - Szeress, ha mersz! - Hugh MacCarrick & Jane Weyland
#3 If You Deceive, 2007 - Szeress, ha tudsz! - Ethan MacCarrick & Madeleine Van Rowen

Megjegyzés küldése

 
Top