4
Nosztalgiázni támadt kedvem, így ti is részesei lesztek a következő pár percben :) Mivel nemcsak a könyvekért rajongok, hanem a sorozatokért is, adott volt ennek a bejegyzésnek a megszületése. Magyarországon most nagyon feltörekvőben van a new adult és young adult műfaj a könyvnél. Innen jött az ötlet, hogy felhasználom végre a gyűjteményemet, mivel már a tv-showk világában is évtizedek óta hódítanak a fiatalokról szóló műsorok. Nézzünk is néhányat, aminek hatalmas rajongótábora volt kint külföldön, és idehaza is. Ám mielőtt elkezdtek kalkulálni, igen, bizony ilyen idős vagyok ;) többségében ezeken nőttem fel. Kifejezetten olyan sorozatokat válogattam most össze, amiknek a gyártását már befejezték, akár régen, vagy akár ebben az éveben. Tudom, hogy még rengeteg van, de ez az én piciny listám a mai napra.
Lépjünk egy nagyot vissza a múltba... itt is van mindjárt a tíz éven keresztül futó Beverly Hills 90210 (1990-2000). Erről a sorozatról regényt tudnék írni, annyira imádtam a szereplők gimis- és egyetemi éveit. Persze leginkább Brandont és Dylant :) de voltak ott még fergeteges karakterek. Készült egy remake verzió is belőle 90210 címmel, amiből egy részt sem láttam. Nyilatkozni így nem tudok róla, viszont úgy hírlik a régi sorozatból is voltak benne szereplők.
Ez időtájt a BH90210 mellett volt még két másik népszerű sorozat idehaza, amik bár nélkülözik az ifjúságot, de töretlen sikerek voltak: a Melrose Place (1992-1999) és a Jóbarátok (1994-2004), de e kettő tényleg kicsit más kategória.
Talán van, aki emlékszik még az Héléne és a fiúk (1992-1994) francia sorozatra. A párizsi egyetemisták élete a Duna Tv állandó hétköznapi műsora volt hosszú-hosszú ideig. A későbbi években készült több folytatása is, nálunk a Kalandos nyár címűt adták, melyben a szereplők egy karibi szigeten élnek.
A Szivtipró gimit (1994-1999) sem szabad kihagyni a sorból, mert bizony az ausztrálok is tudtak ütős sorozatokat gyártani, nem csak az amerikaiak! A középiskolás kamaszok életét végigkövetve voltak igen emlékezetes pillanataink.
Azt hiszem, nem mondok újdonságot, hogy a Dawson és a haverok (1998-2003) részein rengetegen nőttünk fel. Talán a legnézettebb is volt, de ha megköveztek sem tudnám megmondani mi volt az, ami miatt leültem minden hétvégén a képernyő elé. Ettől függetlenül lelkesen néztem Joey döntésképtelenségét a két fiú közt. Vagy ott van a sorozat spin-offja, a 2000-es években nyolc részt megélt Will és a haverok, avagy Young Americans. Én már akkor is rátapadtam a képernyőre az akkor még fiatalka Ian Somerhalder miatt. Aztán nézzétek meg mi lett belőle! Lehet nem is emlékeztek a történetre, de engem egyrészt csak Jack és Hamilton körtánca érdekelt. Jack volt az a srác, aki valójában lány a fiúk közt. Rémlik valami? Ó, és Finnről se feledkezzünk meg, hát én teljesen bele voltam zúgva a sármos Ed Quinn-be. A youtube-on nemrég találkoztam is a részekkel.
A Narancsvidék (2003-2007) nem tartozott speciel a kedvenceim közé, nem is néztem meg mind a négy évadot, de emlékezetes maradt Newport közössége.
A Greek (2007-2011) az egyik favoritom! Egyben daráltam le az évadokat, és imádtam seggfej Cappyt :) Az a nemtörődömség, amivel viszonyult az egész egyetemhez, felülmúlhatatlan. Csak a buli érdekelte, meg a csajok... vagyis konkrétan egy, de így is kellemes perceket okozott mindenkinek a szövetség elnöke.
Volt az a bizonyos Heath Ledger film, amiből készítettek egy remake sorozatot: 10 dolog, amit utálok benned (2009-2010). A filmet csak Patrick Verona miatt szerettem, a sorozat pedig bár katasztrófa volt, de a szereplők ebben az esetben nekem szimpatikusabban voltak.
2011 nyarán szó szerint rajongtam a Jane by Design sorozatért. Gyorsan el is kaszáltak egy évad után, de így is érdemes volt végignézni, nem bántam meg. Rendkívül vicces és szórakoztató szereplőgárda található meg benne :) A középiskolás Jane Quimby véletlenül a felnőttek világában találja magát, amikor egy félreértés következtében a rettegett divattervező Gray Chandler Murray (Andie MacDowell) személyi asszisztense lesz a tervezett diákmunka helyett. Billy, Ben és India örök emlék marad :)
A spanyol Internátus (2007-2010) 7 évadot élt meg, amit azért is szerettem, mert sosem tudtam mire számíthatok a következő részben. Rettegtem egyes jeleneteknél, én mondom, nem egy szívbajosoknak való sorozat :)

További (befejezett) gimis, egyetemes sorozatok:
Kadétok és kollégisták (1989), Kaliforniai álom (1992-1997), Sweet Valley High (1994–1998), Sabrina, a tiniboszorkány (1996–2003), Buffy, a vámpírok réme (1997–2003), Felicity (1998-2002), Roswell (1999–2002), Szívek szállodája (2000-2007), Lizzie McGuire (2001–2004), Smallville (2001-2011), Tuti gimi (2003-2012), Veronica Mars (2004–2007, Nagymenők (2005-2006), Kyle, a rejtélyes idegen (2006–2009), Tiszta szívvel foci (2006–2011), A legjobb évek (2007- 2009), A pletykafészek (2007–2012), 90210 (2008-2013), The Secret Circle (2011), The Lying Game (2011), ... és a lista végtelen.

Ezek közül Ti mit néztetek? Ha van kedvetek írjátok meg nekem, tényleg kíváncsi vagyok rá. Folyamatban van a következő nosztalgia posztom is, de annak témája egyenlőre maradjon meglepi.

Megjegyzés küldése

  1. Szia!

    Most én is nosztalgiáztam veled egy kicsit :)
    Elég sok sorozatot néztem én is a felsoroltak közül, de szerintem egy sincs amit be is fejeztem :( Nagyon szerettem a Smallville-t, a Dawsont és a Tuti gimit is, egyszer ezeket jó lenne végignéznem. Csak most is van annyi más sorozat, amit nézek, hogy ez lehet csak egy terv marad.
    Kíváncsian várom a következő nosztalgiaposztodat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Tuti gimit és a Smallville-t még én sem fejeztem be, de ha időmilliomosok leszünk biztos sikerülni fog mindkettőnknek :D

      Törlés
  2. :) A Beverly Hillst 90210-et imádtam :D Nővéremmel együtt néztem. Neked Dylan volt a kedvencem, és emlékszem, neki meg Brendának drukkoltam mindig :D
    A Dawson és a haverokat vagy a Narancsvidéket sose láttam, de hamarosan bepótolom ezt a hiányosságomat, mert nagyon érdekel :)
    Amúgy én még a One Tree Hillt szerettem nagyon, habár annak csak az eleje volt gimis. Vagy ott van a Smallville (másik, amin felnőttem - és tanultam meg angolul), igaz, hogy sci-fi/fantasy, de az eleje annak is gimis volt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A BH90210-et jó lenne újra végignézni, kár, hogy már nem adja egyik adó sem :(

      Törlés

 
Top