0
Borbás Edina: Hullámok csapdája
Átérzett hullámok #1
Kiadó: Álomgyár, 2013
Oldal: 270
>OLVASS BELE<

Arabella a fiatal, életvidám, New York-i zongorista lány, nem találja helyét a nagyvilágban. Úgy érzi, menekülnie kell a mindennapi kudarcok, és legfőképpen az őt érzelmileg kihasználó pasija elől.
Változást akar életében, ezért jelentkezik A nagy kaland című valóságshow-ba; azt remélve, hogy a műsor távol tartja tőle a férfit, aki annyi csalódást okozott már neki. Nem is sejti, hogy a lelkében háborgó hullámok csak még inkább felkorbácsolódnak; harcba kerül önmagával és egy új, nem várt szerelem is megérinti.
A játék egy Genovából induló luxushajón zajlik. A műsor szerkesztői mindent megtesznek, hogy végletekig hajszolják a szereplőket. A kezdeti barátságos légkör hamar átcsap ádáz, gátlástalan vetélkedésbe. A törés Arabella számára is elkerülhetetlen: hamar összemosódik játék és valóság.
A feszültséget fokozza, hogy bűnözők rabolják el a műsorvezetőt, váltságdíjat követelve a show szervezőitől. Az erőszak és a zsarolás miatt az irányítás kicsúszik a stáb kezei közül.
A nézők mindebből természetesen semmit nem vehetnek észre; a show-nak folytatódnia kell!
Soha nem voltam egy hallgatag típus. A trendnek, ami a zárkózott, sötét tónusú, vékony nőket-lányokat részesíti előnyben, mindig is pont az ellentétét képviseltem. Szőke, göndör haj, vízkék szem, gömbölyded formák. Ez vagyok én. Általában nyitott embernek tartom magam, de most valahogy nem jött elő egyéniségemnek ez a része. Torkomra fagyott a szó, az arcom lángolt, mindig éhes gyomrom pedig olyan kicsire szűkült, hogy egy M&M's csokigolyót sem tudna befogadni.


Borbás Edina valóságshow-ba ágyazott kalandos szerelmi története az olvasót New Yorkból Genovába repíti.

A kiadó facebook oldalán láttam meg először a könyvet, és miután elolvastam a tartalmát tudtam, hogy nekem ez kell. Ebben semmi furcsa nem is lenne, de keveset olvasok hazai kortárs regényeket, mivel a közelébe sem érnek az általam oly nagyon megszeretett szórakoztató irodalomnak. A Hullámok csapdája azonban felveheti a versenyt sok külföldi regénnyel.
A fülszöveget olvasva a luxushajó és valóságshow szavakat ízlelgetve azt hittem, hogy a tavalyi norvég gyártású, hajós-párkeresős műsorhoz hasonló lesz, de tévedtem.
Ebben a történetben összesen négy pár játszik a végső győzelemért, ami elsőnek kevésnek tűnik, de a végén rájöttem ez bőven elég. Hiszen ott vannak még a stáb tagjai, és egyéb mellékkarakterek/családtagok is, akik megadják a hiányzó pluszt. Az első rész az előzményeket és egy munkával eltöltött hetet mesél el. A játékosok együtt laknak, együtt dolgoznak. Van benne párcsere, meg ami ilyenkor kell, romantikával és krimivel keverve.
A egyik főszereplő a 26 éves szabadúszó zongorista Arabella, aki épp munkanélküli, így jelentkezik A nagy kalandba. Arabellát még nem tudom hova tenni, az az egy óra rögtön az elején a viaszbábú társaságában nekem elég negatív hatású volt. Hogy nem jött rá előbb, hogy nem élő ember? Nekem ez rejtély...
A játékosok közt pedig ott van David Falcon olimpikon úszó, akit szteroidok miatt kizárták a csapatból. Most lehetősége adódott, hogy tisztára mossa a nevét és bebizonyítsa mindenkinek, ő is érző ember, nem pedig egy gép. Legfőbb tulajdonsága, hogy egy arrogáns seggfej, így rögtön ő lett a kedvencem. Valamint még Russel, Suzi és Toby is, ha már a jófej karaktereknél tartunk.
Az elején hosszú lett a bemutatkozó rész, meg az előkészületek az utazásra. Igaz ettől lett más, mint a többi hasonló regény. Megismerjük a szereplőket, mindent ami egy valóságshow mögött van, a stáb és a szereplők felkészítését. A szerző mindegyik karakterre kellő figyelmet fordított ez nagyon megnyerő. A történet ötletes, mégis valamiért túl szövevényes lett. Egy könnyed romantikus regényre számítottam, de teljesen más irányba vitt el olvasás közben a krimiszálnak köszönhetően. Miután élesben ment a hajón a játék, nekem onnan volt igazán izgalmas. A show előtt lejátszódott taktikázási folyamat (még New Yorkban), az nem igazán jött be, ugyanis a játékosok nem voltak elzárva egymás elől.
Amikor odaértem az első Samantha-s részhez kicsit meglepődtem, de aztán megértettem mit miért tett az írónő. Nem mondom, hogy gyorsan pörögtek a lapok, mivel a figyelmemet az apróbb infókra fordítottam, ezért is haladtam vele lassan. A végével pedig még nem igazán tudok mit kezdeni. Persze vannak tippjeim, mert fejben elkezdtem kalkulálni, és kíváncsi vagyok, hogy a sejtésem beválik-e a következő részben David múltjával kapcsolatosan, vagy csak a képzelőerőm nem ismer határokat? Egy szó mint száz, kíváncsian várom Arabella és David románcának folytatását :)
Nem foglal sok helyett a bőröndben, így nyaralás alatt tökéletes olvasmány lehet, vagy otthon, amikor egyszerűen csak ki szeretnénk kapcsolni a hétköznapi őrületből. Aki szeretne bepillantást nyerni egy tévés valóságshow mindennapjaiba, annak ez az ideális könyv. 
A végére már csak egy kérdésem maradt: mikor jelenik meg a folytatás?


A könyvet köszönöm az Álomgyár Kiadónak!


Kedvenc idézet(ek):

- A balekság bulvárhír?
- Igen, de ez a pozitív reklám kategóriába tartozik - állapította meg tárgyilagosan.
- Kár, hogy én ezt nem így élem meg - sóhajtottam. - Mennyivel könnyebb lenne az életem.

- Már megint kattogsz? - jött a megvető hang mellőlem.
- Lefogadom, te ezt élvezed - néztem rá bosszúsan.
- Bevallom, kicsit igen - ismerte el gonosz mosollyal.

- ... A játék nem úgy alakul, ahogy pici romantikus szíved diktálja, hanem ahogy Igor bácsi elképzeli. Értve vagyok, kislány? - Közben úgy mosolygott rám, mintha semmi különöset nem mondott volna, ami megfagyaszthatná ereimben a vért.
- Dá - válaszoltam elhaló hangon.

Szeret ő engem, csak az a probléma, hogy sok mindenki mást is.

Azt mondom, lökj el, te magadhoz szorítasz! Megegyeztünk, nem kutakodunk, te ezt sem tartod be.

Megjegyzés küldése

 
Top